Allergisk?!

Jag har alltid kunnat säga att jag tål allt (förutom saker som irriterar mig, vilket kan variera mellan massa olika saker). Men nu har det hänt något skumt. 

I förrgår märkte jag att min överläpp var lite svullen. Jag skyllde det på mängden popcorn (åh, underbara kolapopcorn) jag satt i mig. Vaknade igår med ännu mer svullen läpp - såg ut som en förstoring a la Hollywoodfru. Lite kortisonkräm och läppen började kännas normal. Skönt. 

Då satte ögonen igång! Jag såg lite svullen ut under ögonen igår, men kunde skylla på att jag var ju lite trött (även om det inte brukar innebära påsar under ögonen för mig). Vaknade idag och är jättesvullen! Ser ut som jag fått smäll (eller gjort ett ögonjobb - vilket är värst?!). 


Så dagens ambition av springrunda ställs in till förmån för inneaktivitet och tycka-synd-om-mig-själv. 

Kommentera här: