Vintertider hej hej

Mitt i debatterandet om vi ska ta bort våra två tidsomställningar per år infaller idag den ena. Omställningen till vintertid. Lycka för många som njuter av den extra timmen de kan sova ut. Lycka för mig som vaknar tidigt att det i all fall faktiskt inte är så tidigt.

Att jag vaknar tidigt hela tiden hänger inte bara ihop med att jag är trött och somnar tidigt. Jag funderar en massa. Jag tänker på vad jag vill göra och hur jag vill göra det. Jag grubblar över vilka möjligheter jag har och vilka jag ska ta. Och det är inte lätt.

Senaste åren har jag hängt vid olika vägskäl och jag har nog nött ner skorna snart i mitt velande, trampande och stampande. Snart står jag väl så långt ner i en grop att enda valet blir att bli kvar (om jag inte plötsligt får ett rep nedkastat till mig).

Kommentera här: