Brunchat igen

I lördags var det en matlagningsfri dag för oss då vi först brunchade på Ristoria (den relativt nyöppnade italienaren i Gothia Towers) och sedan åt middag hos pappa och hans sambo (väldigt god asiatisk middag).


Däremellan hann vi med promenad och lite julklappar och ännu mer promenad för dottern och mig i mörkret. Skumt att det redan klockan fem kan kännas som mitt i natten med tanke på mörker och brist på människor ute. Nästan så det känns fel att vara ute och gå. Men skönt då hon kom till ro och fick sova lite, speciellt med facit i hand då hon inte kom till ro alls hos pappa och somnade efter mycket om och men först halv tio. 

Kanske kan jag ha nytta av temat på dagens föräldragrupp, sömn och rutiner?! 

I positiv anda kör jag en dessertbild från brunchen. Mycket gott även om jag saknade amarettogrädden till bärpajen. 

Kommentera här: