Paket!

Igår kväll när jag kom hem från mysig julfika i Lerum - sidospår:


För ett år sedan var jag på middag hos samma vän i Lerum i samma sällskap och morgonen efter visade en viss liten sticka specifika små streck som utmynnade i en liten flicka som just nu sover middag på mig. 

... väntade en present på mig. Jag älskar ju paket och presenter som ni kanske vet. Min man har många gånger pratat om kalendrar och adventdgåvor och i år slog han till. 

Han sammanfattade både kalendern och en kompensation (förklaring kommer nedan) med en väldigt snygg grön kappa som jag har spanat in. Bästa maken som vet vad jag gillar och kom ihåg det och tog sig tid att fixa lite extra trots att han jobbar kolossalt mycket. Som att vara nykära igen...

Kompensation bestod i att jag förra julen fick ett presentkort som jag inte känt att jag kunnat nyttja och då det går ut snart använder vi det till brunch. Först en bara maken och jag samt till helgen hela vår familj. 


Kommentera här: