Sprutfri

På grund av en propp i axeln för nästan sju år sedan har jag under hela graviditeten samt sex veckor efter förlossningen varit tvungen att varje dag ta en blodförtunnande spruta i magen. 


Orsaken till proppen vet jag inte, läkarna hittade inga uppenbara skäl och även då gick jag på sprutor men bara tillfälligt tills jag kunde gå på tabletter istället. Därför hade jag inte så ont av de fåtalet sprutorna jag tog då. 

Det är annorlunda när jag nu var tvungen att ta sprutor dagligen i cirka 300 dagar. 

Vissa stick har lämnat bulor, andra blodspår och några blåmärken. De flesta har gått helt smärtfritt. Men oj så skönt det är att veta att ikväll ska jag inte ta någon spruta i magen. Min hink för begagnade sprutor lämnade jag in på Apoteket idag, den var full upp till kanten. Och bilden nedan visar den allra sista, som jag tog igår kväll. 

Lycka!

Kommentera här: