I första rummet

Föräldrar ska sätta sina barn i första rummet. Det borde vara första regeln som måste följas innan man får skaffa barn. Tyvärr har jag stött på föräldrar som missat detta, båda när jag jobbat men tyvärr också privat.

Vuxna människor som sätter sig själv, sin partner, sin nya hobby före sina barn. De till och med avsäger sig ansvaret för dem juridiskt för att uppfylla sina egna egon. Skrämmande. Äcklande. 

Tanken på denna typen av personer slog mig när jag pulsade genom snöslask med vagnen för att jag tycker att min dotter ska komma ut och få (frisk) luft dagligen. Även om jag blir blöt, kall eller svettig. Självklart finns det gånger när jag vill välja mig. Till exempel klockan tre på natten när dottern vill äta igen. För tredje gången. På två timmar. Men blir jag en egocentrerad, självupptagen idiot som sätter mig själv framför min dotter hoppas jag att någon säger till mig. På skarpen. 45

Kommentera här: