Könsroller, normer, hemmafru

Jag har gått in i kvinnofällan. Skulle nog en del säga. Fast jag instämmer inte för jag har gjort det väldigt medvetet och med helöppna ögon. 


Jag har valt att vara hemma med min dotter och jag väljer att försöka ha mat på bordet i rimlig middagstid. Och dessutom slipper jag all tvätt (förutom dotterns som jag kör i vår egna maskin, införskaffad inför ankomsten) och handlandet sköter jag bara till en liten del. Däremot städar jag mest här hemma. Så ganska klassiskt inriktad på rollen som fru och mamma. 

Men oj vad det är fantastiskt att kunna vara hemma med min dotter och att kunna lägga tid på matlagning som verkligen blir lyckad. Mycket tack vare vår nya kokbok (som jag visserligen köpte till min man); Rutiga familjekokboken. Jag som avsagt mig matlagningen till 90% innan!

Häromdagen blev det laxspett med mango-/avocado-/tomatsallad till. Så enkelt och ännu godare!

Kommentera här: