Struktur eller bara merjobb

Häromdagen ringde min syster. Netto hade i sin reklam promotat en ny vara. En tavla som påminner om hur namn brukade stå i trappuppgångar förr, ni vet med lösa bokstäver som liksom trycktes in i en randig tygbräda. Nettos variant var visserligen i plast men ganska lik.


Jag och vagnen kilade över till närmsta versionen av den billiga mataffären. Där var de slut. De sex ex de fått in sålde slut på under halvtimman. Lyckligtvis hade expediten precis, för en annan kunds räkning, ringt till de två närmsta systerbutikerna. I den ena fanns det då två kvar, i den andra tre.
Den med tre kvar ligger mest avsides så jag pinnade dit. På vägen körde jag (med vagnen) om flera som jag nog tror var ute efter samma vara som jag. 

Väl framme lokaliserade jag de återstående två som fanns, köpte både och pinnade hem igen. 

Nu inser jag att de är ganska omständigheter att uppdatera - jag som hade tänkt att skriva veckans matsedel på dem. Varje vecka. Vi brukar nämligen ha det så hemma hos oss. Struktur och ordning. I alla fall ibland. 

Kommentera här: