Katastroffilm?!

Jag vet att de senaste dagarna har varit fulla av vädervarningar. För varmt för att man ska må bra (Så klarar din hund värmen!). För många blixtnedslag för att man ska vara ute (Klass 1-varning över Västsverige). Ändå fick jag känslan av att ha hamnat i en katastroffilm när vi efter ett par timmar på Näsets badplats gick till bilen. Näset är en av Göteborgs populäraste badplatser. Det går bussar dit på löpande band och parkeringen är enorm. En varm sommardag är parkeringen dessutom full. Idag - en söndag mitt i semestern med ca 29 grader - var parkeringen nästan öde. Det gav mig en riktigt skum känsla som jag nog inte skakat av mig än. Inte för att jag är vidskeplig eller tror på något övernaturligt, men skumt kändes det. Och trots att det nu är ett par timmar sedan vi lämnade badet har regnet eller åskvädret inte kommit än. Så var var alla? Var är alla?

Kommentera här: