Öm i hela kroppen

Eller i alla fall i rygg och bak, för igår blev det dags att hjälpa min syster med flytt. Jag hamnade mest på att packa ner så kan bara tänka mig hur syrrans ben/bak mår idag efter att ha burit upp och ner för trappor. Flytten gick inte långt, bara till grannhuset, men två trappor ner och en upp känns! Att flytta är alltid spännande och kul, oavsett varför man flyttar, men jag lyckas förtränga hur mycket det är att göra i samband med en flytt. Och då har jag egentligen aldrig behövt måla om, lägga golv eller riva väggar inför en flytt. Jag har "bara" packat ner, burit och packat upp. Och lekt dockhus inför flytten med ritningar och - i papper utklippta - möbler som jag kan flytta runt. Dagens känsla är mixad - glad att inte behöva rensa och packa samtidigt som jag känner suget efter något nytt, efter förändring och drömmar som skulle få uppfyllas. Ser fram emot fredag då jag förhoppningsvis kan se min systers lägenhet igen, något mer iordning (?) och kanske fokusera mer på inspiration och inredning.

Kommentera här: